teisipäev, 9. aprill 2013

2. tund - planeeritud tegevuse jätkamine

See tund sai läbi viidud arvutiklassis. Tegelikult nö tuubeltund. Ühel päeval oli 13 poissi arvutitunnis. Teine kord 13 tüdrukut arvutitunnis.
Selle tunni eesmärgiks oli vigurjuttude trükkimine.
Alustuseks avasime ja vaatasime ainetunnis rühmatööna loodud ühe tähega sõnade keskkondi (vt eelmine postitus). 
Seejärel tutvustasin lastele digitaalset Sünonüümisõnastikku, miks ja mille pärast seda kasutada.
Lapsed olid nädalavahetusel ka kodus vigurjutu teemadele mõtteid mõlgutanud.
Ning alustasimegi juttude mõtlemise ja kirjutamisega (tegelikult trükkimisega).
Selleks olin eelnevalt loonud iga õpilase jaoks nimelise Google dokumendi ja need koondanud linkidena ühte tabelisse. Kaalusin ka varianti, et kõik kirjutavad oma jutukese ühte dokumenti. Siis aga mõtlesin, kuidas mõte võib rändama minna, kui silm piilub teise lapse trükkimist.
Õpilased olid usinalt ja süvenenult töö kallal. Ise käisin ringi ja andsin soovitusi nii jutu sisu kohta, kui ka trükkimisreeglite kohta. Oli päris palju lapsi, kes päris usinalt ka sünonüümisõnastikku kasutasid.
Tunni lõpul jõudsime osade lastega ka jutu vormistamisega tegeleda.
Mõnedel lastel jäi jutu lõpetamine kodutööks. Kodus leidsid nad kenasti töö asukoha üles ja jätkasid trükkimist. Salvestamisega muret ei olnud, sest Google dokument salvestub automaatselt.

Ühel õhtul laste töid üle vaadates sattusin samal ajal, kui 1 õpilane kodus veel oma juttu sisestas. Ma siis kirjutasin tema lehele tervituse ja kiitsin teda. Järgmisel päeval rääkis ta sellest elevil olles ka teistele. :)

Meie vigurjutud

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar