reede, 5. aprill 2013

1. tund - planeeritud tegevuse algus

Tutvustasin 2. klassi õpilastele õpilaskonkurssi "Sõnavigurid". Juhend asub siin.
Konkursile oodatakse õpilaste lühijutte ja luuletusi, mille teema on vaba, kuid mis tuleb kirjutada ühel viisil järgnevatest
A. kõik sõnad tekstis algavad sama algustähega 
B. tekstis ei ole ühtegi R-tähte 
C. tekstis on võimalikult palju õ, ä, ö ja ü tähti


Rääkisime erinevad teemad lahti.
Lugesin ette ühe näidisloo K-tähega algavatest sõnadest.

Jaotasin õpilased Triptico abil 5 rühma. Igas rühmas oli 4-5 õpilast.
Iga rühm sai ühe ühiskirjutamise keskkonna (TitanPad, Padlet), kuhu pidid kambakesi sisestama, kas P-, T-, K-tähega algavaid sõnu või Õ,Ä,Ö,Ü sisaldavaid sõnu.
Igale rühmale andsin kasutamiseks sülearvuti.
Meie klassiveebist leidsid õpilased üles Omaloomingu lehekülje.
Sealt siis nad ka vastava keskkonna valisid:

Mõtleme
K-tähega sõnu (TitanPad) 1. rühm
T-tähega sõnu (TitanPad) 2. rühm
P-tähega sõnu (TitanPad) 3. rühm
sõnu, milles on Õ, Ä, Ö, Ü (Padlet) 4. rühm ja 5. rühm

4. ja 5. rühm olid korraga samas keskkonnas, sest Padlet seda hästi võimaldab. TitanPadis  korraga kahest arvutist sisestamine on raskendatud, sest peaks trükkima korda mööda. Seetõttu oli igas TitanPadi keskkonnas vaid 1 rühm.
5 minuti pärast palusin õpilastel püsti tõusta ja liikuda kogu rühmaga järgmise arvuti taha. Nüüd pidid nad esmalt lugema eelmise rühma poolt sisestatud sõnad ja lisama uusi sõnu. Niiviisi jõudsime rühmi vahetada 4 korda. 5 minutilist aega mõõtsin Triptico taimeriga projektoriga seinale näidates.

Kartsin, et TitanPadi keskkond on lastele igavam (võrreldes lõbusama põhjaga Padletiga), aga õnneks paistis see neid üldse mitte häirivat.

Esimese tunni sain tehtud nii, nagu planeerisin.
Oleksin võinud ühe tähe (või ilma R-ta sõnade) keskkonna veel luua. Oleksin rühmi veel paremini vahetada saanud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar